JOCS FLORALS

5 juny

Aquí teniu els guanyadors dels Jocs Florals de Sant Jordi.

2n premi narrativa

Sully-Nicole Cabanillas

PARA SIEMPRE

Una ligera sacudida por parte del avión hace que me despierte. Estoy con mi mujer y mis dos hijos volviendo de unas vacaciones en el Caribe. Una de las azafatas coge el micrófono y dice que vamos a pasar por una zona de turbulencias, que no nos preocupemos pero que nos abrochemos los cinturones de seguridad.  Mi hijo Adrián me llama. A sus nueve años de vida le tiene miedo a los aviones y, a pesar de eso, le hemos obligado a venir con nosotros.

“Papá, papá. ¿Qué pasa?” Me pregunta con la voz entrecortada. “Nada cariño, haz caso a la azafata y abróchate el cinturón.” Otra sacudida. Mi mujer me coge de la mano y la aprieta un poco. Ella ya ha sentado a Abigail, nuestra hija de 3 años, y le ha abrochado el cinturón. Más sacudidas. Adrián me coge de mi otra mano y la aprieta igual que su madre. Me mira con miedo. Yo intento relajarme para poder darles tranquilidad, aunque en el fondo estoy asustado. Cuatro sacudidas más. Las azafatas corren por los pasillos para llegar a sus asientos y ponerse el cinturón de seguridad. El miedo recorre mi cuerpo entero. Tengo escalofríos y no siento mis manos por la presión que ejercen mi mujer y mi hijo. Más sacudidas hacen que Abigail comience a llorar. Mi mujer Allison suelta mi mano para envolverla con sus brazos desde su asiento e intentar calmarla. Por otro lado, Adrián llora en silencio. Suspiro antes de acercarme a él e intentar tranquilizarle. Pero no funciona. Una azafata dice desde un micrófono que aterrizaremosen cuanto tengan permiso. Sin embargo, los pasajeros que se encuentran a los lados de las ventanillas expanden el miedo a lo largo del avión porque han visto salir chispas de la zona donde se halla el motor. Poco a poco, aquellas chispas se convierten en pequeñas llamas de fuego que van creciendo. Los llantos de otros niños ayudan a incrementar el terror en los pasajeros. Incluso en mí. “Tengo mucho miedo.” Me susurra Allison en el oído. Las lágrimas corren por sus mejillas. Sus ojos rojos no ayudan para yo poder tranquilizarme y así poder ayudarles a ellos. Adrián sigue cogido de mi mano, aunque ahora llorar en silencio se le hace imposible. Me empiezo a desesperar. Las azafatas ya no dicen nada, siguen sentadas en sus asientos mientras lloran. Me asusto al ver que descuelgan las máscaras de oxígeno. Rápidamente ayudo a Adrián a ponérsela y después yo. Reviso que Allison y Abigail ya se la hayan colocado y observo a mi alrededor para ver si alguien necesita ayuda. El avión comienza a descender. Los pasajeros comienzan a llorar más fuerte, otros gritan con desesperación cosas ininteligibles y otros gritan que vamos a morir. En la fila de mi derecha, veo como una pareja de señores mayores se abrazan y él le da besos en la cabeza de ella para tranquilizarla. Miro a Allison. Tiene cogida a Abigail y las dos lloran descontroladamente. Adrián me abraza y se esconde entre mi brazo y mi pecho. Coloca su cara en mi cuello y noto sus mojadas mejillas a la vez que su alterada respiración. Cada vez estamos más cerca del suelo. De repente, el ala derecha del avión empieza a arder hasta el punto de romperse y poco después, el ala izquierda. La muerte es segura, no hay escapatoria. Adrián sigue llorando en mi pecho, evitando ver lo que sucede a su alrededor. Allison y Abigail están abrazadas. Estiro mi brazo para poder abrazar a mi familia. “Te quiero cariño, gracias por haberme dado estos increíbles hijos y haberte casado conmigo.” Susurro en el oído de Allison. Ella se gira y me mira. “Te quiero mucho. Siempre estaremos juntos, en familia. A pesar de todo. Lo prometo.”

Al final chocamos. Mi respiración es pausada.Me cuesta respirar a causa del humo. Me duele el cuerpo y no puedo moverlo. Sin embargo, hago un gran esfuerzo para girar mi cabeza y poder ver a mi familia. Nadie se mueve. Siento un ligero apretón en mi mano izquierda por parte de Allison, pero se afloja. Empiezo a temblar, mis ojos arden. Lágrimas recorren mis mejillas y bajan por mi cuello. “Nadie tiene vida.” Me repito mentalmente. La pareja de señores mayores siguen abrazados, ella apoyando su cabeza en el hombro de él.  Ahora mismo todo el avión está en llamas, y yo cada vez respiro peor. Sé que mi familia me está esperando en algún lugar de entre mis sueños. Dos minutos más de vida y exhalo mi último aliento.

 

1r premi narrativa

Paula González-Laura Sigler

 PASSIÓ PER LES GAVINES

Tot va començar un 25 de maig al port de Barcelona. Allà em trobava jo, asseguda a la vora del mar, observant com aquell munt de gavines desplegaven les seves gegants ales sobre aquelles relaxades ones. Em preguntava una vegada darrere l’altra com era possible que aquells éssers, d’una manera autònoma, fossin capaços de sostenir-se en la immensitat del cel sense res més que dues ales. Em semblava fascinant. Em passava les hores observant-les, arribant de vegades a pensar que em trobava en un món fantasiós al qual només ens trobàvem aquelles gavines i jo. No sé per què, aquells animals es van convertir en una de les meves passions. Em passava els dies dibuixant-les, investigant sobre elles i inventant-me històries en les que elles eren les protagonistes, però el que sense cap dubte m’agradava més era observar-les, per això, anar al port a la tarda es va convertir en una rutina.

Cada dia, en sortir de l’escola, corria pels carrers barcelonins per tal d’arribar el més aviat possible a aquell meravellós lloc on regnaven la pau i la tranquil·litat. Era el meu lloc preferit de tota la ciutat. En arribar a casa, el primer que feia era explicar-li al pare i a la mare la història que aquell dia m’havia inventat mentre les observava. Ells arribaven a pensar que estava boja, ja que aquesta passió per les aus, i en concret per les gavines, feia gairebé dos mesos que l’havia descobert. A les nits, somiava que jo era una gavina i podia passar-me hores i hores volant sense ningú que em digués el que havia de fer o on havia d’anar.

Aquest era el motiu pel qual cada matí em llevava del llit amb un gran somriure al rostre. Desitjava que les hores escolars passessin el més ràpid possible per poder anar-me’n. La meva nova passió no la sabia ningú més que els pares, per això a l’escola intentava que ningú no em veies dibuixant al meu quadern. No volia que ho sabés ningú perquè tenia por que es riguessin de mi.

Però un dia, a l’hora del pati, les meves amigues com que portaven temps veient que no em relacionava amb ningú i el que només volia era marxar corrents de l’escola vés tu a saber on, es van apropar a mi. Jo em vaig quedar paralitzada. Per un moment vaig pensar que, en pocs segons, en veure el que jo estava dibuixant, es començarien a riure de mi. Tenia por, no volia que creguessin que era diferent a elles per tenir aquesta passió. Elles, en veure la meva cara, es van quedar una mica sorpreses, em van dir que mai no havia de tenir por perquè m’agradessin coses que fossin poc comunes. Això era el que a elles els hi agradava de mi, que era diferent.

Des d’aquest dia, mai més no vaig tenir por de les opinions dels altres. Si les meves amigues em van entendre i no ho trobaven estrany, els altres havien de fer el mateix. Vaig començar a canviar la meva forma de relacionar-me amb els altres, fins i tot vaig integrar-me en nous grups els quals m’acceptaven tal i com era. Tot això va fer de mi una noia més segura de si mateixa i amb cada dia més clar d’allò que, des d’un dia ,vaig començar a pensar sobre el meu futur. Volia dedicar-me a la investigació de gavines.

L’any següent va arribar a l’escola una noia nova. Es deia Clara i venia de Madrid. No sabia parlar català, la qual cosa va fer que els primers dies es trobés una mica incòmoda a l’escola. A la classe de socials, havíem de fer uns treballs en grup i a mi em va tocar en el mateix grup que la Clara. Això va fer que la pogués conèixer i descobrir que compartíem la mateixa passió, les gavines. Aquí va ser quan, definitivament, es va convertir en una persona molt especial per a mi. Per tant, vaig decidir que havia de portar-la al lloc que per a mi era molt especial, al port. En sortir de l’escola vaig tapar-li els ulls i la vaig portar allà. Ella estava nerviosa perquè no sabia on anava.

En arribar, es va quedar bocabadada. Mai no havia pensat que un simple port podia transmetre aquella tranquil·litat. Jo no em creia que havia trobat a algú igual a mi.

Va anar passant el temps, i la Clara i jo ens vam fer inseparables. Compartíem aquelles tardes al port després de l’escola i ens podíem passar hores i hores parlant sobre les nostres gavines i mai no ens cansàvem. Un cop vam acabar l’escola, vam continuar estudiant plegades, ja que totes dues vam estudiar la mateixa carrera universitària. Així va ser com vam anar creant una amistat real i duradora.

Se m’oblidava, no us he dit qui sóc. Em dic Paula i sóc investigadora de gavines.

 

2n premi poesia

Petita escriptora-Paula Ortega

T’ESTIMO

T’estimo sense cap tipus de frontera,

sense preguntes desesperades,

sense expressions desagradables

i només penso a estimar-te.

T’estimo amb el meu cap,

amb els meus ulls quan t’observen,

amb els batecs del meu cor quan et senten

i només t’estimo a tu.

T’estimo de moltes maneres

i no m’importa el que passi,

perquè sempre t’estimaré a tu.

Tu ets l’únic per a mi.

I no m’imagino una vida sense tu

perquè tu ets el meu suport cada dia.

Sense tu no sé què faria.

Ets tot el que jo desitjo en la vida.

No suporto la idea de deixar-te d’estimar

perquè em faltaria una part de mi.

Em faltaria l’aire per respirar.

I d’aquesta manera t’estimo a tu.

 

1r premi poesia

Snorlax-Rubén Ortiz

LA VIDA

 

Anuncis

Deixa un comentari

